„Volvo Cars“ ir „Northvolt“ Geteborge, Švedijoje, statys naują akumuliatorių gamyklą, kuri pradės veikti 2025 metais ir kurioje bus sukurta iki 3 000 darbo vietų. Ši gamykla papildys planuojamą mokslinių tyrimų ir plėtros centrą, apie kurį, kaip dalį maždaug 30 mlrd. Švedijos kronų investicijos, abi bendrovės pranešė gruodžio mėnesį.
Naujoji gamykla ir glaudūs ryšiai su „Northvolt“ įmone gerokai sustiprins „Volvo Cars“ elektrifikacijos plėtros strategiją, bendrovei siekiant nuo 2030 metų gaminti ir parduoti tik visiškai elektrinius automobilius.
Gamykla bus pradėta statyti 2023 metais, o joje bus gaminami pažangūs akumuliatorių elementai, specialiai sukurti naudoti naujos kartos visiškai elektriniuose „Volvo“ ir „Polestar“ automobiliuose.
Galimas gamyklos metinis elementų gamybos pajėgumas sieks iki 50 gigavatvalandžių (GWh), o tai leistų tiekti baterijas maždaug pusei milijono automobilių per metus.
Gamyklos, kuri bus statoma Torslandoje, netoli Geteborgo, vieta pasirinkta dėl patogaus tiesioginio kelio į didžiausią „Volvo Cars“ automobilių gamyklą, prieigos prie infrastruktūros, didelio iš atsinaujinančių šaltinių gaunamos energijos tiekimo srauto ir reikalingas kompetencijas turinčios darbo jėgos, taip pat dėl to, kad ji yra netoli „Volvo Cars“ ir „Northvolt“ mokslinių tyrimų ir plėtros padalinių.
„Mūsų bendradarbiavimas su „Northvolt“ kuriant akumuliatorių elementus yra labai svarbus bendrovės strateginiams tikslams elektrifikacijos srityje“, – teigia „Volvo Cars“ vadovas Håkanas Samuelssonas. „Esame įsipareigoję tapti aukščiausios klasės elektromobilių segmento lyderiu ir nuo 2030 m. pardavinėti tik elektra varomus automobilius.“
„Šios „gigagamyklos“ įkūrimas Geteborge yra ryžtingas žingsnis siekiant toliau keisti vieną dinamiškiausių automobilių pramonės regionų pasaulyje ir tapti pirmaujančiu globaliu tvarių baterijų tiekėju“, – sako Peteris Carlssonas, vienas iš „Northvolt“ įkūrėjų ir bendrovės generalinis direktorius.
Pagrindinis „Volvo Cars“ ir „Northvolt“ partnerystės principas yra tvari gamyba, todėl gamykloje bus naudojama energija, gauta iš atsinaujinančių šaltinių, ypatingą dėmesį skiriant švarios energijos tiekimo pajėgumui regione didinti. Taip pat gamykla pasižymės inžineriniais sprendimais, optimizuojančiais žiedinės ekonomikos principų taikymą ir efektyvų išteklių naudojimą.
Gaminant visiškai elektriniuose „Volvo Cars“ ir „Polestar“ automobiliuose naudojamas baterijas išskiriama didelė dalis viso automobilio gyvavimo ciklo metu išmetamo anglies dioksido. Bendradarbiaudamos su tvarios baterijų gamybos lydere „Northvolt“ ir gamindamos baterijas netoli savo gamyklų Europoje, „Volvo Cars“ ir „Polestar“ gali gerokai sumažinti anglies dvideginio pėdsaką, susijusį su būsimų automobilių baterijų tiekimu ir gamyba.
„Naujoji baterijų gamykla padės įgyvendinti mūsų siekį sukurti visiškai aplinkai neutralų gamybos tinklą ir užtikrinti aukščiausios kokybės akumuliatorių tiekimą ateityje“, – teigia „Volvo Cars“ inžinerijos ir operacijų vadovas Javieras Varela. „Bendradarbiaudami su „Northvolt“ taip pat gausime daug naudos iš visos baterijų vertės grandinės – nuo žaliavos iki užbaigto automobilio, taip užtikrinant optimalią integraciją mūsų automobiliuose.“
Bendra „Northvolt“ ir „Volvo Cars“ akumuliatorių gamybos įmonė taps svarbiu baterijų elementų gamybos rinkos dalyviu Europoje ir bus vienas didžiausių elementų gamybos padalinių žemyne. Vadovauti šiai įmonei „Volvo Cars“ ir „Northvolt“ paskyrė buvusį „Tesla“ vadovą Adrianą Clarke.
Mokslinių tyrimų ir plėtros centras, pradėsiantis veikti jau šiemet, užtikrins kelis šimtus naujų darbo vietų Geteborge, o „Volvo Cars“ taps vienu iš nedaugelio automobilių prekės ženklų, kurie baterijų elementų projektavimą ir gamybą įtraukia į savo automobilių kūrimo pajėgumus.
Bendradarbiaudamos „Volvo Cars“ ir „Northvolt“ susitelks į specialiai pritaikytų baterijų ir jų integravimo automobiliuose koncepcijų kūrimą, taip patenkinant „Volvo“ ir „Polestar“ vairuotojų poreikius, pavyzdžiui, užtikrinant didelį nuvažiuojamą atstumą ir itin greitą įkrovimą. Glaudi baterijų kūrimo ir gamybos integracija yra svarbus „Volvo Cars“ ir „Polestar“ siekis, kadangi akumuliatorius yra didžiausias atskiras elektromobilio gamybos kaštų komponentas, o baterijų gamybos proceso emisijos sudaro didžiąją dalį anglies dioksido pėdsako.
Naujojoje akumuliatorių gamykloje bei mokslinių tyrimų ir plėtros centre reikės įvairių kompetencijų turinčių darbuotojų, todėl bendroji įmonė aktyviai ieško aukštos kvalifikacijos inžinierių ir komandų vadovų, kurie prisidėtų prie ambicingo projekto, o plataus masto operatorių ir technikų atranka prasidės 2023 m. pabaigoje.
07. 02. 2022