Visiškai elektrinis „Volvo XC40“ SUV: itin saugus pirmasis „Volvo“ elektromobilis

Sparti elektromobilių plėtra lemia didžiausius pokyčius per visą automobilizmo istoriją. Praėjus daugiau kaip šimtmečiui vis daugiau automobilių nebeturi benzininio ar dyzelinio motoro ir yra varomi elektra, saugoma elektromobilio apačioje sumontuotuose akumuliatoriuose.

Kitą mėnesį debiutuosiantis „Volvo XC40“ SUV bus ne tik pirmas „Volvo Cars“ vien tik elektra varomas automobilis, bet ir tradiciškai gamintojui, jis bus ir vienas saugiausių kelyje, nors jo kūrėjams teko susidurti su daug naujų iššūkių, projektuojant automobilį be vidaus degimo variklio.

„Nepriklausomai nuo to koks motoras varo automobilį – elektrinis ar vidaus degimo – „Volvo“ privalo būti saugus, – sako Malin Ekholm, „Volvo Cars“ Saugumo padalinio vadovė. „Visiškai elektrinis „XC40“ bus vienas saugiausių kada nors pagamintų automobilių.“

Nors konstrukcijoje buvo pritaikytos itin saugaus „XC40“ technologijos, „Volvo Cars“ inžinieriams teko iš naujo projektuoti ir sutvirtinti priekinę automobilio dalį, kadangi mašinoje nėra tradicinio variklio. Šis elektromobilis atitinka aukščiausius „Volvo Cars“ saugumo standartus, užtikrinančius maksimalų keleivių saugumą kaip ir bet kuriame kitame „Volvo“ automobilyje.

Siekiant avarijos metu maksimaliai apsaugoti keleivius ir nepažeisti akumuliatoriaus, „Volvo Cars“ sukūrė naują ir unikalią keleivių ir akumuliatoriaus apsaugos konstrukciją. Akumuliatorius yra sumontuotas saugos rėme, kuris pagamintas iš presuoto aliuminio ir integruotas į kėbulo konstrukcijos vidurį, taip sukuriant gniuždymo zoną.

Taip pat apačioje sumontuotas akumuliatorius užtikrina žemesnį automobilio svorio centrą ir geriau apsaugo nuo apsivertimo.

Kėbulo konstrukcija buvo sutvirtinta ne tik priekyje, bet ir gale. Čia elektrinė pavara buvo integruota į kėbulo konstrukciją, nukreipiant smūgio jėgą nuo automobilio salono ir sumažinant avarijos metu keleiviams tenkančias perkrovas.

Kalbant apie aktyvias saugumo sistemas, elektra varomas „XC40“ išsiskiria naujomis technologijomis. Pavyzdžiui, tai yra pirmasis „Volvo“ modelis, turintis naują ADAS (Advanced Driver Assistance Systems angl.) jutiklių platformą.

Tai yra pažangi modulinė aktyvi saugumo sistema, apimanti radarus, vaizdo kameras ir ultragarsinius jutiklius. Ateityje jos modulinė konstrukcija leis plėsti sistemos galimybes ir ji taps savivaldžių automobilių technologijų pagrindu.

Daugiau informacijos apie visiškai elektrinį „Volvo XC40“ SUV „Volvo Cars“ pateiks artimiausiomis savaitėmis prieš pirmąjį jo viešą debiutą spalio 16 d.

26. 09. 2019 • Volvo XC40