Brangusis dyzeli, laikas atsisveikinti

Praėjusių rugsėjo mėnesį Niujorko mieste vykusios „Klimato svaitės“ metu, mes su pasididžiavimu pranešėme tai visam pasauliui. Dabar tai tampa tikrove: mes pristatėme savo paskutinį dyzelinį automobilį.

Nesvarbu, kokį ryšį turėjote su mūsų dyzeliniais automobiliais – projektavote, kūrėte, rinkote, pardavėte, siuntėte, aptarnavote, pirkote, vairavote, valėte, keitėte padangas ar tiesiog mylėjote juos – visas šis straipsnis, skrtas jus pagerbti.

Debesuotą vasario pradžios ketvirtadienį mūsų kolegos Gente (Belgijoje) pagamino paskutinį dyzelinu varomą automobilį „Volvo V60“. Ir vos prieš kelias dienas mūsų gamykloje Torslandoje (Švedijoje) nuo gamybos linijos nuriedėjo paskutinis „Volvo XC90“ dyzelinis automobilis.

Šie įvykiai žymi didžiulį „Volvo Cars“ 97 metų istorijos etapą. Šiuo įvykiu žengiame didelį žingsnį link savo ambicijų - tapti visiškai elektrinių automobilių gamintoju iki 2040 m.

Viso gero, dyzeli, sveika, elektra

Ilgą laiką mūsų dyzeliniai varikliai buvo patikimumo ir efektyvumo sinonimas ir daugelį dešimtmečių mums reiškė labai daug. Iš tiesų, mūsų dyzelinių automobilių sėkmė atliko svarbų vaidmenį evoliucijoje į aukščiausios kokybės prekės ženklą.

Pastaraisiais metais elektros revoliucija vystėsi greičiau, nei daugelis iš mūsų galėjo įsivaizduoti – tai daugiausia paskatino sugriežtintos taisyklės dėl išmetamųjų teršalų, taip pat klientų paklausa reaguojant į klimato krizę ir švaresnio miesto oro troškimas. Tik prieš penkerius metus dyzelinis variklis buvo mūsų pagrindinis uždarbis Europoje, kaip ir daugelio kitų automobilių gamintojų. Dauguma 2019 m. Europoje parduotų automobilių buvo varomi dyzelinu, o elektriniai modeliai tik pradėjo populiarėti.

Šiandien didžiąją dalį mūsų pardavimų žemyne sudaro elektrifikuoti automobiliai. Praėjusiais metais padidinome visiškai elektrinių automobilių pardavimą 70 proc., o pasaulinės elektros rinkos dalį – 34 proc. Skaičiai kalba patys už save, pabrėždami, kad visiškai elektrinė kryptis, kuria dabar einame, yra teisinga, ir tai darome iškeldami savo vėliavą aukštai.

Nors mūsų ateitis iš tiesų yra visiškai elektrinė, mūsų mišrus asortimentas apima keletą puikių įkraunamų hibridinių ir lengvųjų hibridinių modelių, kurie bus puikus tiltas į tą ateitį.

Pasididžiavimo istorija

Prieš atsisveikindami su mūsų dyzeliniais automobiliais, pasivaikščiokime atminties taku ir ištirkime, kaip viskas prasidėjo ir vystėsi. Štai keli pagrindiniai dalykai mūsų dyzelinėje istorijoje:

1979. Nei Švedija, nei Europa nėra dyzelino rinka. Tie, kurie perka dyzelinius automobilius, dažniausiai yra taksi vairuotojai arba tolimųjų reisų keliautojai. Tačiau žmonės pamažu pradėjo matyti efektyvesnių dyzelinių variklių privalumus, o paklausa auga. Taigi, įsiklausome į savo klientus ir pristatome savo pirmąjį dyzelinį automobilį: „Volvo 244 GL D6“. Variklis yra galingas, labai efektyvus ir pirmasis pasaulyje šešių cilindrų dyzelinis variklis lengviesiems automobiliams.

2001. Dyzeliniai automobiliai įgauna pagreitį. Kai pristatome „Volvo V70“, pagaliau atėjo laikas pristatyti pirmąjį mūsų pačių pagamintą dyzelinį variklį. Šis penkių cilindrų variklis, pagamintas „Volvo“ jėgos variklių gamykloje Skövde, Švedijoje, turės didžiulę sėkmę ir bus naudojamas daugeliui „Volvo“ automobilių visoje Europoje. Jis pagamintas keliomis skirtingomis versijomis ir yra toks galingas, kad netgi naudojamas lenktynianiame automobilyje, pavadintame „Volvo S60 Challenge“. Be to, mūsų draugai iš „Volvo Penta“ nusprendė pagaminti jūrinę šio variklio versiją.

2008. Metas mūsų kitam dideliam dyzeliniam etapui: pristatoma Drive-E serija su mažais, bet labai efektyviais 1,6 litro dyzeliniais varikliais. Šviečiant saulei ar pučiant vėjui užtenka vieno bako degalų ir galite nuvažiuoti 1300 km, o CO2 emisijos lygis yra toks žemas, kad Švedijoje jie priskiriami „žaliųjų variklių“ kategorijai. „Drive-E“ varikliai yra lanksčiai sukonstruoti ir puikiai veikia skirtinguose „Volvo“ modeliuose. Dėl savo efektyvumo ir našumo pusiausvyros jie yra didelis žingsnis į priekį dyzelinių technologijų srityje.

2012 m. Pristatome „Volvo V60 D6“ įkraunamą hibridą, kuris yra unikalus automobilis: tai pirmasis pasaulyje įkraunamas hibridas su dyzeliniu varikliu. Tuo metu tai yra techniškai pažangiausias mūsų visų laikų modelis – elektrinis, hibridinis automobilis vienu metu. Ir tai tikrai kažkoks inžinerinis stebuklas. Priklausomai nuo važiavimo režimo, jis gali nuvažiuoti iki 50 kilometrų varomas elektra, bendras atstumas iki 1000 kilometrų, o su 215 arklio galių iš dyzelinio variklio ir 70 arklio galių iš elektros variklio, jis įsibėgėja nuo 0 iki 100 km. /h per 6,2 sekundės.

2013. Antrą kartą istorijoje pristatome visiškai pačių sukonstruotą dyzelinių variklių šeimą: Volvo Engine Architecture (VEA). Didesnio įpurškimo slėgio ir unikalios i-ART technologijos derinys laikomas revoliuciniu dyzelino pramonėje. Mūsų klientai gali džiaugtis geresne degalų ekonomija, mažesne emisija ir didele galia. Nauji varikliai naudojami įvairiuose modeliuose ir tampa sėkmingu antrosios kartos „Volvo XC90“. Jie gyvuoja iki galo, varydami paskutinius mūsų sukurtus dyzelinu varomus „Volvo V60“ ir „Volvo XC90“.

2023 m. Atsisakome vidaus degimo variklių, parduodame savo dalį akcijų bendros vidaus degimo variklių įmonės „Aurobay“, kurią turime kartu su „Geely Holding“.

-Pabaiga-

29. 03. 2024